هشدار: گوگل ممکن است Backup های اندروید شما را بدون هشدار حذف کند

bonyan 1396/06/27

smartphone cloud backup

امروزه گوشی های ما حاوی اطلاعات فراوانی هستند و این کاملا منطقی است که از آنها پشتیبان بگیرید.اگر از یک گوشی هوشمند اندرویدی استفاده می کنید، می توانید از ویژگی پشتیبان خودکار برای محافظت از داده های تلفن خود استفاده کنید. با انجام این کار ممکن است فکر کنید همه چیز خوب و در امنیت کامل است اما گوگل می تواند پشتیبان گیری شما را بدون اخطار دادن به شما حذف کند.

اگر گوگل فکر کند که شما دیگر از دستگاه خود استفاده نمی کنید، این احتمال را می دهد که شما دیگر نیازی به اطلاعات پشتیبان گیری خود ندارید و در نتیجه آن ها را حذف می کند. شما بدون آنکه یک متن، یک اعلان یا یک ایمیل دریافت کنید اطلاعات خود را از دست می دهید.

حذف نسخه پشتیبان کار جدیدی نیست، اما به وسیله یک کاربر نکسوس 6P  برجسته  و مطرح شده است:

  • گوگل نسخه پشتیبان  آندروید خود را حذف خواهد کرد اگر از گوشی Android برای مدت 2 ماه استفاده نکنید

وی می گوید : من به طور کامل نادیده گرفته شدم، و اکنون تمام تنظیمات Android من، کلمه عبور  و داده های من در حداقل 50 برنامه حذف شده اند.من مجبور شدم برای مدتی از  یک آی فون قدیمی استفاده کنم تا زمانی که یک جایگزین آندرویدی خوب برای خودم پیدا کنم. هفته گذشته من به طور تصادفی به پوشه Backup Google Drive رفتم و  دیدم فایل پشتیبان گیری Android برای 6P من گم شده است. هیچ هشداری از گوگل وجود نداشت. آنها اطلاعات من را حذف کردند.اما هیچ اطلاع رسانی، هیچ ایمیل، هیچ اطلاع قبلی وجود نداشت .

سوال این است : پس چرا گوگل هیچ گونه هشداری در این زمینه نمی دهد؟ 

نگاهی به صفحات پشتیبانی Google Drive بیاندازید.چه اتفاقی می افتد هنگامی که نسخه پشتیبان شما منقضی می شود؟اگر از دستگاهتان برای 2 هفته استفاده نکنید، می توانید تاریخ انقضایی را که زیر نسخه پشتیبان وجود دارد ببینید

به عنوان مثال: “در 54 روز آینده منقضی می شود.”

بنابراین اگر به مدت چند هفته در تعطیلات به سر می برید و  گوشی خود را در منزل گذاشته اید، گوگل شمارش معکوس را برای حذف اطلاعات شما آغاز کرده است.

منبع : https://betanews.com/2017/09/16/google-deletes-android-backups/

بدون دیدگاه