ویژگی‌های جدیدی که انتظار داریم به همراه رداستون ۵ معرفی شوند

bonyan 1396/12/10

روند توسعه‌ی رداستون ۴ در مراحل پایانی خود به‌سر می‌برد و برای عرضه در ماه مارس یا آوریل ۲۰۱۸ (فروردین یا اردیبهشت ۹۷) برنامه‌ریزی شده است. با این حال مایکروسافت از چندی پیش، توسعه‌ی رداستون ۵ را آغاز کرده است و به‌زودی نسخه‌های آزمایشی آن را در اختیار قرار می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی‌های جدیدی که انتظار داریم به همراه رداستون ۵ معرفی شوند عبارتند از :

1- cloud clipboard

کلیپ بورد ابری به کاربران اجازه می‌دهد متنی  را کپی و در فضای ابری ذخیره کنند تا آن را در دستگاه‌های دیگر جاگذاری (پیست) کنند. این قابلیت یک ویژگی اختیاری است که با تمام کامپیوترهای ویندوز ۱۰، دستگاه‌های آی‌اواس و اندروید سازگار خواهد بود. پیش از این قرار بود  که کلیپ‌بورد ابری به همراه به‌روزرسانی رداستون ۴ به ویندوز ۱۰ افزوده شود؛ اما به دلیل محدودیت‌های زمانی، مایکروسافت تصمیم گرفت پیش از عرضه‌ی این ویژگی، کمی دیگر صبر کند و زمان بیشتری برای تکمیل آن در نظر بگیرد. مایکروسافت به احتمال فراوان کلیپ‌بورد را به همراه رداستون ۵ منتشر خواهد کرد.

cloudclip management ui

2- windows  Sets

 ستس (Sets) قابلیتی است که می‌توانیم شاهد انتشار آن به همراه رداستون ۵ باشیم. ستس به کاربران امکان می‌دهد به گروه‌بندی اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها در یک پنجره‌ی یکسان، درست همانند تب‌های مرورگر بپردازند. ستس قصد دارد تجربه‌ی استفاده از چنین قابلیتی را فراتر از مرورگرها و وب‌سایت‌ها ببرد و آن را به‌طور مستقیم درون محیط سیستم‌عامل ارائه دهد. این ویژگی به اپلیکیشن‌هایی نظیر ورد، پاورپوینت امکان می‌دهد با یکدیگر درون یک گروه و تحت یک ست قرار بگیرند. پس از تشکیل ست، می‌توان آن را با بهره‌گیری از ویژگی تایم‌لاین بین دستگاه‌های مختلف به اشتراک گذاشت. این قابلیت بهره‌وری کاربران را به‌شدت افزایش می‌دهد و تغییر قابل توجهی در نحوه‌ی استفاده‌ از کامپیوتر به‌وجود می‌آورد.

setspp

3-control center

هدف از کنترل سنتر جدید، انتقال تمام تنظیمات سریع و گزینه‌های سیستمی تحت یک منوی جانبی در System Tray  است. مایکروسافت تنظیمات سریع را از اکشن سنتر خارج و آن‌ها را به همراه دیگر گزینه‌ها و تنظیمات سیستمی نظیر تغییر حجم صدا به کنترل سنتر منتقل می‌کند. این قسمت به کاربران امکان می‌دهد عناصر سیستمی نظیر میزان روشنایی نمایشگر، وای‌فای و بزرگ‌نمایی  و … را کنترل کنند.

controlcenter rs3

4-new search experience

یکی از ویژگی‌هایی که احتمال می‌رود در رداستون ۵ ظاهر شود، یک محیط جستجوی جدید در سیستم‌عامل است. مایکروسافت از چندی پیش مشغول کار روی این رابط کاربری جدید بوده و احتمالا این اقدام بخشی از یک برنامه‌ی بزرگ‌تر برای انتقال کورتانا به اکشن سنتر ویندوز ۱۰ محسوب می‌شود. بخش زیادی از این رابط کاربری هم‌اکنون در رداستون ۴ قرار داده شده است و دور از انتظار نیست که شاهد تکمیل بیش از پیش از آن در رداستون ۵ باشیم.

SearchUI Hero 0

منبع : windowscentral

بدون دیدگاه