حوادث امنیتی در محیط ابر: چه کسی در برابر از بین بردن اطلاعات شرکت ها پاسخگو خواهد بود ؟

bonyan 1397/04/05
avira protection cloud infographic bg

اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید یک راهکار خوب برای شما این است که  تیم شما  کارهای روزانه خود را در چند سرویس ابریانجام دهد و می تواند شامل  Google Apps for Business، MS Office 365، Dropbox، CRM یا یک پلت فرم حسابداری یا چیز دیگری باشد. در واقع، 73 درصد از کسب و کارهای کوچک  مورد بررسی قرار گرفتند و گفتند که از یک یا چند سرویس دیگر برای افزایش بهره وری استفاده می کنند.

breach responsibility

شما ممکن است فکر کنید که حفظ داده ها و اطلاعات شما در محیط ابری و حفظ جنبه های امنیتی،  مسئولیتی است که بایستی  ارائه دهندگان فضای ابری بر عهده بگیرند. متأسفانه، استفاده از خدمات ابر ، مسئولیت های محافظت از اطلاعات خود را به شخص ثالث تغییر نخواهد داد. حتی اگر ارائه دهنده به شما وعده داده که مکانیسمهای حفاظت از داده های شما بسیار حرفه ای هستند. بر اساس نظرسنجی انجام شده، 59٪ از کسب و کارهای کوچک فکر می کنند که ارائه دهندگان باید از فایل ها و اطلاعات شما محافظت کنند.

حقیقت این است: حفاظت از داده ها در ابر یک مسئولیت مشترک است. شما مسئول سیاست های دسترسی هستید شما مسئول استفاده از کلمات عبور قوی برای دسترسی به این خدمات هستید. شما مسئول تنظیم خدمات خود هستید. حتی اگر ارائه دهنده شما ادعا کند که از همه چیز مراقبت می کند و حتی در صورت بروز نقض جبران خسارت  می کند.

هنگامی که درباره حوادث نقض اطلاعات میشنوید، داستانها همیشه در مورد کسب و کارهای بزرگ، و نه کوچک هستند. در نظر بگیرید که دلیل این مساله به طور معمول به خاطر مقیاس آن است. به همان اندازه که شرکت های بزرگ اطلاعات زیادی برای از دست دادن دارند سازمانهای کوچک نیز می توانند با این مشکل روبرو شوند. بر اساس نظرسنجی  و گزارشات ارائه شده ، 42 درصد سازمان های کوچک به صورت معمول با یک حادثه امنیتی در محیط ابر روبرو شده اند.

منبع : kaspersky

بدون دیدگاه